fredag 15 augusti 2008

Trygg och smal - hälsospecial del 1




Kvällstidningarna vet att det enda svenska folket bryr sig om är att bli trygga och smala. Och kanske kända. Det blir rena guldgruvan för en rubrikletare som mig själv att kika igenom hälsosidorna.

Glöm det där med att träna och äta vettigt, det räcker med att TÄNKA eller SOVA! Att skita i skräpmat och sticka ut och springa 2 gånger i veckan är SÅ -99, nu är det tankens kraft som gäller. Om du tänker jättejätteintensivt på att bli smal, då blir du det!

Det känns som att alla bantningstips nuförtiden går ut på att man ska slippa träna. TV-shop är ett bra exempel. Det är humor. Vibrera bort ditt fett! Svettas bort ditt fett! Elchocka bort ditt fett! Allting hemma framför TV:n, så man slipper anstränga sig, för det är ju dumt. Röra på sig är SÅ 90-tal.

Det här är bara början på den idioti jag grävt fram på hälsosidorna i svensk kvällspress. Håll utkik efter fler odödliga klassiker.




Expressen, 26/7 2008 och 29/7 2008

3 kommentarer:

Fraggel sa...

Härligt att se att du är tillbaka. Hoppas semestern var bra.

Anonym sa...

HAHAHA du är säkert bara ett fetto som sitter och tror att du är smal. lilla lilla gumman vadå röra på sig är 90 tal? är du helt sjuk i huvet eller ditt jävla fikus asså jag får panik jag vill strypa dig jag vill strypa dig till döds fattaru det? du blev just den person jag hatat mest i mitt liv haha och tro mig jag har hatat många, och jag har inte ens träffat dig? DÖÖ FÖR HELVETE DÖÖ DITT JÄVLA MISSFOSTER!

stargazer sa...

Haha! Detta är en sarkastisk blogg, om du vet vad det ordet betyder (inte blogg). Hysteriskt kul kommentar. Jag tror inte att det är mitt huvud det är fel i. Läs något annat som inte får dig att vilja strypa folk, är min rekommendation. Ochdödshot har en tendens att leda till polisanmälningar.