söndag 24 augusti 2008

Het dopingdebatt - Hälsospecial del 3

Såhär i OS-tider kan det ju passa med en doping-rubrik. Jag älskar att bilden är sådär spännande utzoomad så det ska se ut som de cyklar jättefort, och lägga till lite extra drama till artikeln. Och såklart den klassiska inklippta random-bilden från Googles bildsök.
Det som är hysteriskt roligt med den här rubriken är ju såklart underrubriken. När jag läste den första gången trodde jag för en hundradels sekund verkligen att det skulle komma ett seriöst uttalande. Något i stil med "Det är skandal" "Fusk är fel" eller "Kan inte ens tänka mig att det fungerar" men nej. Man kan inte cykla med stånd. En så otroligt insiktsfull kommentar kan bara komma från en expert. Frågan är hur han vet det, eller varför det var det första han tänkte på. Eller om han bara skämtade till det i slutet av intervjun och journalisten var så överjävlig att ta med det i rubriken.

Av någon lustig anledning är det ett förbannat tjat om penisar i olika sammanhang i kvällspressen. Mitt hälsospecial kommer den följande veckan visa att det är sant. Förutom jättepungen och årets mest korkade kommentar i hela OS (förbannat korkad journalist som dessutom valde att lägga fokus på en så korkad kommentar, men det behöver väl knappt sägas), så finns det änu mer, tro mig!



Aftonbladet, 24/6 2008

Inga kommentarer: