torsdag 21 augusti 2008

SM i hypokondri - Hälsospecial del 2

Det här är också lite klassiskt i kvällstidningarna. Har du huvudvärk? Det kan vara CANCER! Är du trött? Det kan vara CANCER! Är du hängig? Det kan vara MEGAMUTANTCANCER! Har du ont i tån? Det kan vara en SUPERSVULSTCYSTA! Eller så har du bara dåliga skor, men en sån artikel skulle inte sälja lika bra. Allt man någonsin kan känna är tydligen ett tecken på något jättehemskt som man kan dö av. Så säljer man lösnummer. Alla människor har väl nånsin känt sig lite hängiga, och för att slippa oroa sig över barn i Afrika eller Ryssens våldtäkt på Georgien, så kan man ju oroa sig över att man håller på att få DÖDSCANCER istället!

Nu ska jag för ovanlighetens skull inte rikta min cynism mot journalisterna. Sån här idioti är ju egentligen inte deras fel. De skriver det som säljer, så egentligen är det mest rättvisa att skylla på pantskallarna som betalar för dyngan. Då skulle jag i och för sig inte kunna ha min blogg, så lite tacksam är jag. Men mest bara trött. Trött på att folk inte har viktigare saker att bry sig om än en fåra i nageln som ser lite misstänkt ut, eller en blåsa på tungan som man inte kan sluta pilla på, och trött på att det inte finns ett undantag i grundlagen för Aftonbladet, så att de åker dit på sina påhittade fakta nångång.



Aftonbladet, 24/7 2008

Inga kommentarer: