tisdag 26 augusti 2008

Penis 1 - Hälsospecial del 4


Jag älskar när de använder ord i obestämd singular istället för i bestämd, eller varför inte i genitiv. Det låter så mycket mer korkat att skriva "Blev av med penis" än "Blev av med SIN penis".
I övrigt blir jag mållös. Det här är så dumt på så många sätt. Exakt VAR finns nyhetsvärdet i att en 70-årig gubbe har fått sin penis amputerad? Själva grejen med att tänka på en gubbes penis gör att jag vill stänga ner webbläsaren och aldrig öppna den igen. Och 23 miljoner? Är hans penis verkligen så fantastisk att den är värd 23 miljoner? Det är inte som att han kan använda den till så mycket längre.

Hursomhelst känner jag att jag skulle vara en betydligt lyckligare människa om jag aldrig hade fått höra talas om Oles amputerade penis. Och jag är en sån fin människa att jag nu delar den ångesten denna artikel vållat mig, med er.



Aftonbladet, 29/7 2008

Inga kommentarer: