måndag 28 juli 2008

Äntligen! Jättepungen är här!


Det är så mycket jag vill veta när jag ser den här rubriken. För det första, det gigantiska, VARFÖR? Varför kommer man på idén? Varför behöver man en jättepung som reagerar som en riktig pung? Varför realiserar man idén när man väl fått den? Varför berättar man det för nån?
Jag skulle låtit bli. Jag skulle även låtit bli att dedikera artikelutrymme åt det. Eller att lägga resurser på att tillhandahålla ett TV-klipp.
Jag vill ha svar. De enda rimliga svaren jag kan komma på är
A) Uppfinnarna såg det som ett stort skämt och skrattade ihjäl sig när folk faktiskt brydde sig.
B) Expressenredaktionen såg det som ett stort skämt och skrattade ihjäl sig när de faktiskt fick läsare.
C) Uppfinnarna hade tagit jättemycket knark.
D) Expressenredaktionen hade tagit jättemycket knark.

Jag tror mest på en kombination av C och D. Egentligen tror jag mest att det bara är ren idioti, men väljer nog C eller D för att behålla något slags hopp om mänskligheten.




Expressen, 21/5 2008

1 kommentar:

Anonym sa...

Knark är farligt.....jättefarligt om man får dylika ideér och skapar "jättepungar".
Bra blogg! Kollar den varje dag för att se om jag få mig ett nytt, gott skratt.