onsdag 30 juli 2008

Expressen dissar Carl-Philip


Jag har ingen bra ursäkt till varför jag bläddrade igenom det här bildspelet. Jag gissar att det är någon gång i samband med Nobel-middagen. Här har Expressen publicerat en fin bild på Pappa med sina döttrar. Madeleine, Victoria och Carl-Philip. Stackarn. Till och med Expressen tycker att han är lite queer. Söt, i och för sig, men liksom lite för söt. Såpass söt att Expressen-redaktionen missar att han faktiskt är man. Förutom det undrar jag om det är helt okej att kalla Kungen för "Pappa" lite sådär random i ett bildspel.
Hur som helst en rolig miss av Expressen, om det inte var en välgenomtänkt kapning. Det skulle faktiskt vara mycket roligare, och till och med lite respektabelt för en gångs skull. Redaktören lessnade på att vara så förbannat PK med kungafamiljen och revolterade i det fördolda. "Nu ska den där lismande bakåtkammade androgynen få på näsan, ingen kommer märka det förutom jag, men ändå!" Jag gillar den förklaringen bättre än att de bara klantade sig. Det blir liksom roligare så.




Expressen, 11/12 2007

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad roligt, jag såg och reagerade på precis det där!

Anonym sa...

Hellre en kronprinsessa med råg i ryggen än en prins med säd i rumpan.