torsdag 4 september 2008

Är det något fel på Kikki Danielsson?

Det här är så bra! Kikki Danielsson, en av våra svenska artister som de drivits absolut mest med, utan att ägna sig åt alltför personliga påhopp kan man väl säga att det beror förmodligen på att det finns rätt mycket att ta av. Och det här gör ju det inte mindre.
Att en tjock, alkoholiserad, otroligt passé Kikki Danielsson ställer frågan i en av Sveriges största tidningar "Är det något fel på mig eller?" måste ju ha varit ett genomtänkt skämt av Expressen-redaktionen. De måste ha myst i intervjusoffan när hon sa de där magiska orden, och tyst för sig själv tänkte journalisten "Bingo." och såg den fantastiska rubriken i guldtext framför sig och hörde änglasång i bakgrunden.
Bara själva grejen att gråta ut i kvällspressen över det faktum att inte inte ens Allsång på Skansen vill ha en, känns lite som att uppträda på cirkus som skäggiga damen bara för att folk ska titta. Det är med andra ord väldigt väldigt korkat, och väldigt väldigt desperat. Vore jag en nersupen outdated svensk artist och Allsång inte ringde mig skulle jag nog sitta tyst hemma och tjura och inte berätta det för nån. Om det nu var en stor grej för mig, vilket det nog inte skulle vara. Sen att hon har världshistoriens gräsligaste tröja på sig, som dessutom är beklädd med en äcklig fläck, är ju bara en bonus i sammanhanget. En annan bonus är att texten under rubriken, "Vad är det för fel på mig?" åtföljs av texten DISKUTERA! i flammande rött.

Stackars Kikki. Hon ville bara ha lite sympatipoäng och ack så fel det blev. Det här trodde jag aldrig att jag någonsin skulle säga, men en eloge till journalisten för att det hela blev så otroligt roligt.



Expressen, 20/7 2008

Inga kommentarer: